Гейміфікація для мотивації: коли місія здійсненна

Twitter
Linkedin
Facebook
Telegram

"Не захотів йти на роботу сьогодні — і не пішов, взяв бонусний день, який виграв у квесті", — розповідає Олег, який працює в одній з IT-компаній Києва. Розберімось, як корпоративна гейміфікація може підвищити залученість і утримати співробітників, що занудьгували.

Team HR Development Culture Hiring
Гейміфікація для мотивації: коли місія здійсненна Гейміфікація для мотивації: коли місія здійсненна

“Не захотів йти на роботу сьогодні – і не пішов, взяв бонусний день, який виграв у квесті”, – розповідає Олег, який працює в одній з IT-компаній Києва. Комусь це може здатися трішки дивним – де робота, а де іграшки. Але така тема справедлива (і ефективна!) для компаній, які прагнуть гейміфікувати робочі процеси – з метою утримати Y і Z покоління, розбещених комп'ютерними іграми буквально з дитинства.

Давайте розберемося, як корпоративна гейміфікація може підвищити залучення і утримати співробітників, які занудьгували.

Гейміфікація – це впровадження ігрових технік в робочі процеси. Її головне завдання – «розбудити» співробітників, додати елемент змагання і інтерактивність в щоденні рутинні завдання.

Гейміфікувати можливо будь-який процес – від рекрутингу до продажів, і в будь-якій галузі – від автомобілебудування до IT. Гейміфікація може бути спрямована на збільшення швидкості виконання завдань і відповідно – зростання продуктивності. Більше того, вона може вирішити широкий спектр HR завдань, серед яких:

  • ефективне навчання персоналу;
  • формування здорового клімату всередині команди;
  • безболісне введення нових правил і стандартів;
  • виявлення лідерів команди;
  • просунутий зовнішній і внутрішній рекрутинг;
  • тренування» реальної діяльності і т.д.

Все це дає ключ до визначального фактора роботи – мотивації персоналу.

На будь-яку поставлену мету знайдеться свій спосіб гейміфікації. Серед найбільш розповсюджених видів – командні та індивідуальні квести, рейтинги і лідерборди, разноманітні марафони, конкурси, тімбілдинги і т.д.

Гейміфікація в цифрах і «розвантаження мозку»

Згідно з дослідженням TalenLMS, гейміфікація підвищує продуктивність 89% співробітників, а 69% з них планують пропрацювати в компанії довше, якщо вона буде використовувати нестандартні способи мотивації.

Всі 400 респондентів, які брали участь в дослідженні, вже стикались з гейміфікованими способами на роботі. І ось що показали їх відповіді:

  • 80% співробітників позитивно ставляться до гейміфікації на роботі. Більшість опитаних вважають, що вона робить їх більш продуктивними (87%), більш зайнятими (84%) і більш щасливими (82%) на роботі.
  • 75% респондентів з великою ймовірністю погоджуються, що вони будуть більш продуктивними, якщо їх робота стане більш ігровою.
  • Лише 7% респондентів вказали, що мотивацією для виконання нудного/складного завдання для них стане уникнення “покарання”.

Один з вагомих аргументів на користь гейміфікації – це розвантаження мозку і якісне перемикання. Тому що процес входження в гру більш простий і плавний, ніж спроба включитися в роботу в понеділок зранку. Таким чином, ігровий підхід збільшує показник залученості і продуктивності, дозволяючи перейти з песимістичної моделі поведінки «Я можу + я не хочу» або «Я можу + я повинен» в ефективну модель «Я можу + я хочу». Адже теперішнього співробітника цікавить не тільки «грошове» питання, але й самореалізація, визнання успіху, соціальний статус в команді і т.д. Гейміфікація якісно закриває ці питання.

До питання про винагороди: чи такий вже хороший iPhone?

Дорогий приз, звичайно, простимулює учасників, але ненадовго Дорогий приз, звичайно, простимулює учасників, але ненадовго

«Коштовний» приз, звичайно, простимулює участників, але ненадовго. Суть гейміфікації полягає не в тому, щоб провести розіграш один раз, а в тому, щоб вибудувати багаторівневу систему, постійно утримуючи цікавість співробітника. «Граючи», він може заробляти:

  • ачівки, які відкриваються за виконання завдань (підвищеної складності або нестандартних);
  • leaderboards, місце в рейтингу (його потрібно не тільки отримати, але й не втратити);
  • бонуси за виконання робочих завдань і інші справи, пов’язані з життям компанії (онбординг, презентація, покращення офісного простору і т.д.).

Ці досягнення можна обміняти на щось приємне, матеріальне чи нематеріальне: можливість попрацювати віддалено, поїхати на конференцію. Це можуть бути і гаджети, і корпоративний мерч. Але потрібно враховувати, що отримати новий iPhone за перевиконання плану продаж – зрозуміла, ефектна, але короткострокова мотивація. Справжнє ж завдання гейміфікації робочих процесів – це підвищити лояльність співробітників, зацікавити і утримати цей інтерес, збільшити мотивацію.

Дороговартісний приз, звичайно, простимулює участників, але ненадовго. Або прийдеться щомісячно готувати дорогі гаджети, і ставки будуть зростати. В свою чергу, віртуальні очки «розтягуються в часі» і вносять «довгограючий» змагальний аспект.

Чому довга гра – це результативніше

В своїй книзі «Hooked. На гачкуу» американський журналіст Нір Эяль детально розповідає про тригери, які спонукають діяти для отримання нагороди. Автор визначає 3 їх види:

  1. Соціальна нагорода – бажання показати своє лідерство в чомусь і «отримати лайки». Наприклад, співробітник крутіше за інших реалізує план, заробляє очки, посідає топове місце на віртуальній ігровій платформі.
  2. Полювання/збирання – азарт до отримання нагород, очків і т.д. Співробітник випробовує інтерес до отримання балів за виконання швидких/нескладних завдань.
  3. Нагорода за майстерність. Спеціаліст спостерігає за своїми особистими досягненнями і отримує задоволення від самореалізації на конкретній посаді.

На думку автора, пункт №2 – найбільш виграшний, тому що за збереження цікавості відповідає показник «повернення». Саме це забезпечує тривале життя гейміфікації в компанії. Співробітник повертається до гри, інвестує в неї багато часу і сил і – більше цінує свій продукт, і тим швидше це входить в результативну, творчу звичку.

Гейм-рекрутинг: від квестів до хакерства

Різноманітні челенджі – вже давно норма і хороший тон в компаніях, де працює багато молодих людей, народжених в 80-х і 90-х (Y і Z). Як правило, більшість з них не дуже тримаються за робоче місце і звільняються, якщо стає нудно. Близько 40% українських міленіалів (1980-1994), згідно з недавнім дослідженням Deloitte, не планують затримуватись на робочому місці більше двох років.

Покоління Z також «непосидючі» – кожний другий з них планує змінити роботу в найближчі рік-два. Все це, безумовно, засмучує рекрутерів і HR.

Тому сьогодні багато великих міжнародних компаній використовують гейміфіковані механіки в рутинних робочих процесах. І – досягають високих результатів. Наприклад, гейміфікувати етап пошуку і підбору персоналу вже давно почали в Google, Unielever, Uber, Marriott, Deloitte і інших компаніях-гігантах.

Google Code Jam Google Code Jam

Так, за допомогою рекрутингової гри «Google Code Jam» підбір співробітників перетворюється в глобальний чемпіонат, в якому велика кількість кандидатів з різних країн змагаються між собою у вирішенні алгоритмічних завдань і заробляють очки. А тим часом компанія отримує можливість відібрати кращих.

Управління урядового зв’язку Великобританії створило зашифроване повідомлення на одному зі своїх сайтів і використовувало його при відборі спеціалістів. Щоб пройти на наступний етап підбору, кандидати повинні були зламати код і розшифрувати приховане послання. Таким чином, рекрутери Управління уникали масового потоку резюме і відбрали тих кандидатів, які дійсно відповідали всім вимогам.

Військово-повітряні сили США на етапі пошуку кадрів пропонують пограти в Airman Challenge, щоб наочно розповісти потенційним службовцям про військово-повітряні сили і про доступні їм позиції.

IT-компанії у всьому світі стали все частіше організовувати тематичні турніри на кшталт «The Hackers’ Night Crazy Snake Edition», де в одному місці відразу збирається велика кількість кваліфікованих розробників. Це помітно полегшує роботу рекрутерам в пошуку профі.

Датське агентство Uncle Grey використовувало онлайн-ігри для залучення front-end розробників. Після дослідження того, де його потенційні кандидати проводять більше всього часу, вони домовились про «спонсорство» з гравцями Team Fortress 2, які розмістили всередині гри постери зі згадкою роботи і посиланням на URL.

Багато компаній стали проводити квест-співбесіди, щоб оцінити поведінку, стиль роботи і ефективність кандидата в реальних ситуаціях на робочому місці. Так, наприклад, в агентстві «Lowlin» постійно практикують квест-співбесіди. Організовується декілька груп по 6-8 осіб, яким необхідно вирішити низку завдань і знайти вихід із замкнутого простору. Даний метод добре визначає лідерські навички, вміння працювати в команді, демонструє здатність до концентрації, вирішення складних завдань і вміння нестандартно мислити.

Навіть такий формат як дні відкритих дверей також можна гейміфікувати. Так, в ці дні рекрутери авіакомпанії Vueling максимально дистанціюються від офіційних співбесід з кандидатами і орієнтуються на мотивованих претендентів, які повинні самі проявити ініціативу, підійти до рекрутера, розповісти про себе і т.д.

Краще класичного інтерв'ю по Skype може бути… відеоінтерв'ю «на час». Рекрутери «Prуve» відправляють кандидату посилання на сайт, де йому почергово задаються неочікувані питання. У кандидата є 30 секунд на підготовку кожної відповіді. Після того, як закінчується час, вмикається камера і його відповіді записуються в систему.

Мотивація – ключ до кожної «місії»

Є сенс оздоровити робочий простір ігровими механіками та системою заохочення Є сенс оздоровити робочий простір ігровими механіками та системою заохочення

Ан Копенс, бельгійський експерт в області гейміфікації, стверджує, що при ретельно продуманому запуску гейміфікація може стати саме тією сферою, в яку будуть інвестуватись великі ресурси. На її думку, успішний запуск починається там, де на першому місці стоїть мотивація співробітників. Застарілі HR-методи роботи в форматі google spreadsheets в основному роблять акцент на облік документації і рутині, але світ HR-автоматизації вже давно зробив крок вперед.

Її точку зору поділяє і СЕО міжнародної системи рекрутингу CleverStaff Володимир Курило. Його компанія знаходиться у фазі активного впровадження гейміфікованих механік в автоматизовану систему рекрутингу. На думку Володимира, щоб розпочати якісну гейміфікацію, в першу чергу компанія повинна

  • визначити мету, яка має базуватись на реальній бізнес-потребі (завдання HR, продажі, маркетинг);
  • вивчити цільову аудиторію, тому що для різних поколінь є свої механіки;
  • обрати механіку;
  • створити сторітеллінг – для легкого входження в гру;
  • розробити платформу для відслідковування дій учасників;
  • провести якісне інформування і промокампанію для співробітників.

Масштаб гейміфікації може бути дуже різним, все залежить від цілей і можливостей бюджету. Розмаїття ідей – від простих мотивуючих стикерів в офісі і до грандіозних фантастичних внутрішньомережевих проєктів. Бейджі, бали, рейтинги, квести, внутрішні гроші, магазин, соцмережа для співробітників – з різних елементів, як в конструкторі, збирається готове рішення. В будь-якому разі, якщо у співробітників не вистачає мотивації, згуртованості і цікавості до роботи – є сенс оздоровити робочий простір ігровими механіками і системою заохочень. Ця «місія» достеменно може бути виконана і дасть свої результати вже найближчим часом.

Info
Author: INDIGO Tech Recruiters
4507 Views
Category Recruiting
10.08.2021
Common articles
Why you do not need an outstanding CEO, CTO, CFO and other CxO
You need good and competent management to make your company grow and develop. But, you don’t have to entice Satya Nadella from Microsoft. When you hire a CEO, CTO or a ma..
“Our managers spend around 30% of their time searching for talent”: an interview with Maxim Shtepa, CEO of SocialTech
From the experience of Indigo , one of the keys to effective recruitment is the dialogue between parties. That is why we have decided to publish a series of interviews ..
Why does your business need a recruiter?
This article may be of use to owners and directors familiar with Ukrainian IT realities who want to improve their recruiting and also to those foreign companies who are i..
Ageism in IT and how to deal with it
The author: Anya Stetsenko is an IT-recruiter, entrepreneur, and simply a happy woman. She has been managing Indigo recruitment agency since 2007 and has been bringing ne..
COMPANY IS ALWAYS MADE BY TALENTED PEOPLE. DIALOG WITH LESYA ARNOLD
We dreamt for a long time to have an interview with Lesya
Iownit: “We keep our communication transparent, and require this from everyone in our company”
If you haven’t heard of iownit yet (which would be surprising), allow us to fix this right away. lownit Capital and Markets, Inc
Thrifty Recruiting: Soul or Flesh?
About the author: Katya Osadchuk. CEO of Indigo. Economist, professional psychologist, and a savvy HR with over 10 years of experience, 6 of them as HR Director. She know..
Does HR Help a Company Earn Money or Just Spends It?
Katya Osadchuk— CEO, IndigoIT recruiting agency, economist, professional psychologist, and HR with over 10 years of experience, 6 of them as HR Director. This article is ..
How to hire the best Web Developers? We know, and we are ready to share our experience.
Finding a black cat in a dark room is hard…Especially if there is no cat!
WHY DO US COMPANIES OPEN OFFICES IN UKRAINE
More and more of the world’s best known companies are choosing to open R&D centers in Ukraine. Household names such as — EPAM, Luxoft, Ciklum, Intetics, TEAM Internationa..
7 trends in the IT labor market with statistics (which you will surely object)
It is a thankless duty to formulate trends, as one risks to play Captain Obvious or to receive “Don’t make something out of nothing, in fact, the opposite is true” as fee..
The Coming Days: 10 Characteristics of the Team of the Future
We have already discussed personal skills of the future. In this article, we decided to talk about how teams are transformed and which skills and characteristics they sh..
HOW TO CREATE A DREAM-TEAM 6 RECOMMENDATIONS FOR hiring the best technical team
Closing technical position may resemble a debilitating marathon. Or sprint, when the maximum energy is laid out for a minimum of time. And when you need to hire the whole..
Good CEO VS Bad CEO. One mistake that could cost your business.
Ekaterina Osadchuk — CEO at Indigo Tech Recruiters, economist, professional psychologist, HRD and business development director with more than ten years of experience
Overview of Product Roles salaries in Ukrainian IT companies
CEO Ekaterina Osadchuk and the Indigo Tech Recruiters team conducted the second annual review of salaries for C-level in IT. We remind you that every year we carry out a ..